Notice: Undefined variable: is_wp_mobile in /home/moghadda/public_html/wp-includes/vars.php on line 152
آقای الف؛ زندگی برای مرگ! – مهدی مقدم

پیام

آقای الف؛ زندگی برای مرگ!

2241 بازدید ها

سایت هواداران مهدی مقدم-لی‌لا داور پناه‌: آقای الف نخستین فیلم سه بعدی در سینمای ایران محسوب می‌شود که در تابستان ۱۳۹۱ به کارگردانی علی عطشانی ساخته شد . نویسنده این فیلمنامه امیر علی محسنین است و هنرمندانی چون پوریا پور سرخ، لیلا اوتادی، شاهین نجومی، مهدی مقدم، مهران رجبی، مهدی فقیه ونیما شاهرخ شاهی در این فیلم ایفای نقش کردند.

امیر ادیب ( پوریا پور سرخ) تاجر موفق ایرانی است که با همسرش گلرخ (لیلا اوتادی) زندگی می‌کند در حالی که قرار است در مزایده بورس شرکت کند در پارک با پیرمردی خندان (مهران رجبی) روبرو می شود که مرگ او را همراه با نشانه های دیگر پیشگویی می‌کند. امیر ادیب راوی این فیلم است که ماجرای ملاقات خود را با پیرمردی عجیبب در پارک حکایت می‌کند. پیرمرد، مرگ امیر را چهارده روز بعد در روز اول مهر پیشگویی می‌کند. اما امیر این پیرمرد خندان را که مدام تخمه می‌شکند، تمسخر می‌کند. وقتی دو نشانه از پیشگویی‌های پیرمرد به وقوع می‌پیوندد او مرگ خود را جدی می‌گیرد

.پس از آن شبی در بهشت زهرا روح پدرش (مهدی فقیه) را در خواب می‌بیند و از او راهنمایی می‌خواهد. پدرش با نمایش گذاشتن اتفاقات پس از مرگ امیر به اومی گوید که مرگ فاصله بین اذان و نماز و از یقه پیراهن به او نزدیک تر است.(که می توان گفت زیبا ترین قسمتهای فیلم و پیام آن همین صحنه های گفتگوی پدر و پسر است).گویا کارگردان با نمایش سه بعدی داستان قصد داشته موضوع “مرگ” را برای بیننده فیلم ملموس تر و نزدیکتر کند. آن گونه که فیلم با صحنه ای از مکالمه دو دوست در قبرستان آغاز می شود و با نمایی از قهرمان در قبرستان به پایان می رسد. ژانر فیلم نیمه کمدی ودرام و اجتماعی است که هیچکدام از ژانرها را نمی توان برای آن به تنهایی نام برد.اما می توان گفت ایفای نقش بازیگران در غالبا کمدی و گاهی درام، موضوع فیلم اجتماعی و صحنه هایی از آن بصورت درام اجرا شد.

از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است…بله! بازی زیبای خواننده پاپ، مهدی مقدم در نقش مهدی مقدم. آقای میم روزی در رستوران به طور اتفاقی صحبتهای امیر و همسرش گلرخ را درباره آن پیشگویی های آن مرد تخمه شکن می شنود و ماجرای مواجه شدن خودش با مرد خندان و خوشتیپ با همان پیشگویی ها موضوع را برای امیر و همسرش جدی تر می کند ودوستی آن ها با هم آغاز می شود. نمایش نقش کمدی و درام اما کوتاه مدت مهدی مقدم نظر مخاطب را بیش از پیش به خودش جلب کرد و بیشترین سوالی که برایمان پیش آمد مدت کوتاه حضور ایشان در صحنه بود که مطلع شدیم قسمتهایی زیادی از آن به دلایل فنی حذف شده اما از اینجا به بعد روزنه ی پیشرفت مهدی در عرصه هنر هفتم گشوده تر و انتظارات بیشتر می شود.

نظرات 7

  1. جانت سلامت مهدی جان …
    به امید موفقیت های روزافزون آقای عاشقانه ها

  2. سلام بچه ها کجایین پس؟
    برنامه مثلث دیشب دیدین ؟
    فکر کنم ادامش هفته دیگه باشه …

  3. آقا ابی این برنامه مثلث رو چه شبکه نشون میده چه ساعتی میشه بگین ممنون

    1. سلام فایل این برنامه از فرداشب روی سایت قرار میگیره

  4. اسم میل آقا مهدی چیه

    1. والله من ندارم،ولی اگه توی فیس بوک هستین ،مهدی عضوه

  5. aghaye asheghane haaas ashegheeetaam

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *